Faktory optimalizace pro vyhledávače
Při budování webu, či e-shopu, je velice důležitá návštěvnost, neboť právě ta tvoří peněžní obrat. Velice důležitou roli hraje organická návštěvnost. Organická návštěvnost webu je zobrazení stránek, kterého dosáhnete bez jakékoliv placené propagace. Jsou to běžní uživatelé internetu, kteří na vaši stránku narazí v průběhu vyhledávání. Nicméně je velký oříšek, jak se dostane právě vaše webová stránka na první příčky vyhledávačů.
K tomu, abyste dosáhli vytouženého výsledku, vám pomůže SEO neboli optimalizace pro vyhledávače. SEO můžeme dělit na OFF PAGE a IN PAGE faktory. Česky bychom to mohli přeložit jako faktory, které můžeme ovlivnit přímo na naší webové stránce a na ty, které ovlivňují dohledatelnost stránek mimo webové stránky.
Mezi in page faktory patří především správné popisky stránek a rubrik, dodržování velikosti nadpisů (H1, H2, H3…), používání tučného a podtrženého písma nebo také atributy alt u popisu obrázků. Také sem můžeme řadit používání odrážek a krátkých vět v článku. Tyto faktory můžeme sami ovlivnit na naší stránce, a pokud chcete, aby stránka byla pro vyhledávače dobře čitelná, je nutné všechny tyto pravidla dodržovat.
Off page faktory je podstatně těší budovat. Paří sem například zpětné odkazy (taktéž linkbuilding). Jedná se o ucelené budování sítě zpětných odkazů. Vyhledávače totiž považují stránky, na které vedou odkazy ze stránek cizích, jako podstatně důvěryhodnější. Zvýšit počet zpětných odkazů můžete například odkazováním se ve vlastním textu na své další články, účasti ve fórech nebo například sdílením svých článků na facebookových skupinách. Nicméně pokud se rozhodnete pro tyto aktivity, nesmíte nikdy sklouznout ke spamu. Vyhledávače by vás za to mohly penalizovat a začít vás přehlížet. Celá vaše snaha by tak mohla vést k opačnému efektu.
Dalšími důležitými faktory je například čas, který vaši čtenáři stráví na stránkách, nebo také to, zda je váš web validní (bezchybně vytvořený a právně čitelný pro internetové prohlížeče).